2007-03-15

...men behöver vi TV 3?

I TV 3:s så kallade samhällsprogram Insider avslöjar de idag att de alkomätare man kan köpa på bensinmackar inte är att lita på. Vilket scoop. Dels så känns hela företeelsen med egenhändigt inhandlade alkomätare löjlig (varför ens sätta sig bakom ratten efter att ha druckit någon som helst alkohol?) och dels så känns det som om hela inslaget är en ursäkt för att se Aschberg dyngrak i rutan. Underhållningsvärdet är kanske stort, men hör det hemma i ett samhällsprogram? Dessutom, har vi inte sett Aschberg stupfull redan, bland annat när han testkörde rättfull på en övningsbana (något som Trafikmagasinets Carl-Ingemar Perstad för övrigt gjorde redan för 12 år sedan)?


Jag är förresten fullt medveten om att jag nu riskerar att göra som min namne Kristian Lundberg, dvs såga en sak som inte sänts, men det struntar jag i. Skulle det nu visa sig att detta reportage skulle ha någon vinkel som kan bedömas vara av allmänintresse så lovar jag dock att krypa till korset.

Inga kommentarer: