2007-06-11

Gnäll



Betrakta bilden här ovanför. Är den från beredskapstiden eller från en butik i Sovjetunionen 1987? Nej det är den inte. Den är tagen av mig idag. Är det så att kriget har kommit och vi måste skynda oss ner för att hamstra. Nej det är bara så att Hemköp i Västerås är en synnerligen kass butik. Detta är alltså inget sorgligt jourlivs i ett ytterområde utan en av centrala Västerås största matbutiker. Det här är inte första gången som inköpen krånglar. Exemplen är många, men det märkligaste är nog ändå att de inte hade krossade tomater på en och en halv vecka. Förklaringen? "Det är ingen basvara". Häpp. Det trodde nog jag (och alla Sveriges studenter) att det var.

Imorgon går jag till Konsum istället. Naturligtvis får inköpschefen på Hemköp i Västerås ett "Folk är idioter"-pris också. Drt är inte heller någon basvara.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Haha, krossade tomater inte en basvara? Själv äter jag c:a 10 portioner spagetti och köttfärssås i veckan så det går åt ett och annat paket.

Å andra sidan kan det väl vara bra, för inte ska vi väl stödja Antonia?

Mange sa...

Jahaja här har man en ny blogg att födjupa sig i ser jag.