2007-11-11

Norman Mailer är död

När jag får detta besked är jag dyngrak på whisky och Amaretto. Som i en Mailerroman. Det skule han ha gillat.


Aftobladets förstasida finns inte vår tids störste författares död ens nämnd. Det beror förstås ¨på att de är horor hela bunten. Norman skulle hållt med mig.

Synd att du aldrig fick Nobelpriset i litteratur. Det hade du varit värd. Tack som fan för alla läsupplevelser du gett mig. Nu tar jag en stund (inte em rök, det har jag slutat med) på min balkong och sörjer det sista litterära geniet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jodå, en stund fick han vara med på förstasidan, men du var nog ute då. Jag tänkte på dig då iaf.

Anonym sa...

han står ju fortfarande med, men långt ner. Du har ju supit

Mange sa...

Skriv nåt ikväll också, efter en syltburk + annat