2008-04-30

Walpurgis

Jag har nu ett antal gånger fått frågan "Vad ska du göra på Valborg?". Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan, eftersom jag inte har någon som helst aning vad jag, en lagom tjock man i sina bästa år, förväntas göra. Att dricka folköl och rulla runt i gräset dyngrak känns ju inte så aktuellt. Inte heller känner jag för att ta på mig en gulnad studentmössa och sjunga "Vintern rasar". Att fira kungen finns inte ens på kartan. Så vad göra? Jag käkar väl en korv och sen åker jag hem och läser boken om Fotbolls-VM 1958. Om någon har ett roligare tips så är ni välkomna med dem.

*

Dagens roligaste rubrik: "Skicka din brasa till vlt.se!". Man kanske skulle hoppa upp på scannern och fota sitt skrotum.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du vet att scrotum är pungen va? ;)

Christian Schremser sa...

Jag trodde det var hela eh..regionen. Hursomhelst skulle väl den synas på bilden med, kantänka. (Nej jag har inte provat.)

lillasparven sa...

Äntligen är Västerås svar på GW Persson tillbaka!
Äntligen lite intressant läsning!
Keep up the good work...

Anonym sa...

Skräckum. Det är regionen mellan scrotum och rektum. Scanna skräckum och skicka till vlt-sporten. Snälla!