2007-09-21

Väldigt Lite Tålamod

När jag sitter och skriver på en artikel om Boultbee stöter jag på ett problem. Nämrligen det faktum att VLT, vår kära lokaltidning, har en artikelsök som är skit, alternativt så indexeras inte alla artiklar vilket för med sig att jag inte hittar den artikelserie som VLT gjorde om Västerås Centrum för ett tag sen. Frågan blir: varför i helvete har man inte lyckas implementera en teknik som resten av Mediesverige hade redan 1998? Välkommen in i 2000-talet, jävla pappskallar. Så vad ska jag göra nu? Ska jag:

1. Klippa ur alla artiklar som jag finner intressanta och spara, vilket kommer att resultera i att min lägenhet kommer att se ut som Mel Gibsons i "Conspiracy" inom fem år?

2. Gå till biblioteket och gå igenom gamla VLT?

3. Ringa redaktionen?

4. Skita i alltihop och spela Sam & Max: Season One istället?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det beror på om och hur mycket betalt du får. Inga pengar - spela istället.

Anonym sa...

Jag har haft samma poblem. Jag hade en asbra grej på gång om Andreas Porswald, men det var stört omöjligt att genom sökfunktionen på vlt.se hitta artikeln som var källan till det roliga. Därför föll hela projektet

Magnus

Anonym sa...

Alternativ 5: Ta en grogg

Magnus